måndag 4 februari 2008

shopping, stormar och dåliga dokumentärer...

Länge sen vi skrev i bloggen nu, men det är inte så mycket som händer förutom plugg, plugg och lite till plugg ^^

Fick csn förra veckan och jag köpte ett säsongskort i simhallen så jag simmar nu ca 3 ggr/veckan och det är grymt skönt! Jag passade även på att inhandla lite nya kläder både till mig och till Emilio. Jag fick en supersnygg blå klänning (som jag tyvärr inte har nån bild på men det kommer), lite nytt smink, underkläder och så hittade jag cool tröja åt Emilio som var bra! So now he looks like a pirate. A very goodlooking pirate. Han köpte ny parfym också så nu luktar han super nice!

Emilio drar snart till Uppsala på praktik, men först ska vi till Sthlm och hälsa på Örjan i hans nya lägenhet (där också Emilio kommer bo sen under praktiken). Han sa att den var fin och den har en balkong som tydligen är rätt så nice! Kommer nog bli roligt med inflyttnings fest!

Annars så har jag varit lite sjuk idag... vinterförkylning som inte vill ge sig, men jag har inte riktigt tid för att vara sjuk så då är jag det inte. Får äta massa c-vitaminer och dricka te om kvällarna.

Storm i helgen har det varit också (kan ha något o göra med min förkylning). Vi var o handlade på Ica och när vi gick in så blåste det lite men när vi kom ut 5 minuter senare var det full snöstorm! Galet. Första riktiga snön som jag ser i år så jag var ju glad i alla fall i nån timme innan allt smälte bort. Det blir i alla fall en väldigt fin himmel när det är storm här...

Jag kollade på en dokumentär nyss ikväll som skulle handla om "sexturism" (det är lite det ämnet jag ska beröra i uppsatsen) men det var en riktigt dålig dokumentär som bara glorifierade västerländska män som kom till thailand och köpte tjejer. Inte riktigt det som jag hade förväntat mig utan det var mest en helt bortkastad timme...


Over and out

Ninni

1 kommentar:

Unknown sa...

Hoppas ni får kul på inflyttningsfesten. Örjan håller på att plocka o fixa för fullt. Han har dock inga gardiner... Ska ni ta med uppblåsbara, eller??? Hur många sover över? Själv syr jag tre lapptäckshanddukar till Isabell, Karl-Simon-Markus och baddockan. Det drar ihop sig snart... spännande Kram från mamma Karina