torsdag 14 februari 2008

tjena,

har inte gjort så mycket idag (än) ninni är sjuk nu så vi kan inte åka till sthlm på Örjans fest det är synd men på samma gång är det ganska skönt att inte åka för jag har en del saker att göra nu över helgen bland annat så måste jag få klart mina modelr till på tisdag och sen har jag Mocpa till Dea att göra till på måndag ska bara ränsa lite Mocap som jag gjorde i onsdags ska inte ta så lång tid att gör det bara man kommer in i det så bruka man få det unda fort.

sen en rolig sak vi fick prova på (jag och stefan) var att göra face-mocap varken jag eller stefan har gjort det men det var välidt roligt att få prova på det. det är en sak att mocapa en person det bruka gå ganska fort att komma igång med det, men det här var mycket svårare. vi fick flyta runt på några kamror 4st ska man ha i stället för 12 som man kör på en person. sen fick jag sitta och säta alla markes på stefan ( markes är plupparna). Markers funckar på så sätt att kameran ser en marker och gör om den till data i en 3d rymd sen får man gå in i mocap proget och gör en Templet som man knyter ihop alla markers för att göra en Wirefram som man sedan kan jobba från.


Och så här ser det ut. Ahh jag kom på att det är alla <3-dag idag, jag fick ett kort av ninni som var ganska guligt hon fick en skiva av mig. nu ska jag meka med 3d och få klart min fyr jag bygger.

som ni märker nu så e jag hellt nere i 3d träsket och är som besat av det nu, vilket känns ganska skönt var väldigt länge sen jag var så här. känns som när jag bode nere i malmö och knarka ner mig i Photoshop. Grafiker program WTF MTF !!!!! ^^

så här ser min fyr ut så länge den är en WIP men kommer att vara klar med den snart hoppas jag.

hoj muffin

Inga kommentarer: