tisdag 22 januari 2008

längtar till sommaren...

klockan är halv tolv nu och jag ska snart gå och lägga mig, men jag tänkte bara skriva lite i bloggen först.

Emilio har sin speldag idag och sitter här på andra datorn och spelar WoW. Jag har suttit och pluggat tills nu med en uppgift som bara inte vill bli klar, men nu är jag alldeles för trött så jag kör sista imorgon istället.

Vädret här på Gotland är fruktansvärt tråkit. Det är inte kallt, men inte heller varmt. Det blåser jätte mycket hela tiden och om det nu inte skulle blåsa så regnar det. Jag tror att vi haft en soldag här sen vi kom tillbaka. Eller så känns det bara så. Det är liksom januari och jag vill ha snö! Jag vill åka snowboard och bob... Emilio och jag skulle egentligen åkt till Österrike nu v. 9, men så jäkla tråkit för den resan blir inte av!! Jätte tråkit men vi får ta och göra någonting annat istället. Jag funderade lite på att kanske åka upp till stugan i Fjätvallen och åka lite bräda och skidor där, men vi får se hur vi gör. Emilio vill till solen och värmen och det kan jag förstå med det här tråkvädret... man vill bara ha sommar.
Jag satt och kollade igenom lite bilder från i somras och då längtade jag ännu mer dit!

Här är en bild från Svärdsjö, närmare bestämt från min mosters utsikt. Det är lite fint i Dalarna ändå ^_^

Vi har båda börjat nya kurser denna vecka. Emilio började idag ytterligare en 3d kurs som verkar vara lite mer fördjupande, vilket är bra nu när han ska iväg på praktik och sitta och pilla med just 3d. Jag började i måndags en kurs i kulturarvsturism som verkar bli väldigt rolig och intressant. Nu väntar jag bara på att böckerna ska komma. Sen är det bara ca 4 eller 5 veckor kvar tills jag börjar med min uppsats på "riktigt" och Emilio drar till Uppsala på praktik. Det är tur att vi båda kommer få så mycket att göra så att man slipper tänka på att vara ifrån varandra så mycket ;)

Nej nu ska jag gå och lägga mig och läsa lite i min bok innan jag somnar. Jag ska upp tidigt imorgon på föreläsning.

Kram

Ninni

1 kommentar:

Unknown sa...

Anita, som vi bodde hos på fotokursen - ska jag fråga om bostad, eller gör det själv, förresten. Det skulle nog funka. Studera på ni, det är bra att det är intressanta kurser ni båda håller på med. Det skulle bli snö och blåst på Gotland. Jag drömde att pappa ärvde 30 milj kr... vi skulle både åka på skidresa och solresa - gissa om vi bjöd... sen vaknade jag och var ovanligt alert!!!